Twój koszyk jest obecnie pusty!
REGULAMIN
Sklepu internetowego prowadzonego przez FOR – MED. sp. z o.o., prowadzonego pod adresem www.microSR.pl
- DEFINICJE
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną, umożliwiająca Kupującemu dostęp do usług świadczonych w ramach Serwisu.
- Kupujący/Klient/Usługobiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonująca nabycia Produktu lub Usług.
- Produkt – oferowany w Sklepie internetowym produkt stanowiący przedmiot umowy sprzedaży zawartej między Kupującym a Sprzedawcą.
- Regulamin – niniejszy Regulamin
- Serwis lub Sklep internetowy – sklep internetowy udostępniony w ramach domeny www.microSR.pl, prowadzony przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca/Przedsiębiorca/Usługodawca – FOR – MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: 04 – 351 Warszawa, ulica Osowska 85/2), REGON: 010782408, NIP: 5261008730, BDO: 000482914, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000102388, adres poczty elektronicznej sklep@for-med.pl, dane zawarte w tym punkcie przeznaczone są do kontaktu ze Sprzedającym.
- Suplement diety – środek spożywczy stanowiący Produkt, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będący skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, wprowadzany do obrotu w formie umożliwiającej dawkowanie, w postaci: kapsułek, tabletek, drażetek i w innych podobnych postaciach, saszetek z proszkiem, ampułek z płynem, butelek z kroplomierzem i w innych podobnych postaciach płynów i proszków przeznaczonych do spożywania w małych, odmierzonych ilościach jednostkowych, z wyłączeniem produktów posiadających właściwości produktu leczniczego w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego, w rozumieniu Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448, z późn. zm.).
- Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej, w rozumieniu Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (tj.. Dz. U. z 2022 r. poz. 1648 z późn. zm.).
- Umowa sprzedaży– oznacza umowę zawartą z wykorzystaniem Serwisu między Kupującym a Sprzedawcą
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa podstawowe zasady zawierania umów sprzedaży w Serwisie, prawa i obowiązki stron tych umów oraz ogólne warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu. Serwis prowadzi FOR – MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: 04 – 351 Warszawa, ulica Osowska 85/2), REGON: 010782408, NIP: 5261008730, BDO: 000482914, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000102388, dane kontaktowe adres poczty elektronicznej sklep@for-med.pl
- Regulamin w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, stanowi Regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
- Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą za pomocą:
- Adresu korespondencyjnego (adres siedziby Sprzedawcy);
- Formularza zamieszczonego w Serwisie (link);
- Poczty elektronicznej (adres e-mail).
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu oraz postępowania zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Sprzedawca informuje, że przedmiotem sprzedaży w Serwisie są Produkty stanowiące Suplementy diety.
- Sprzedawca zapewnia Kupującemu dostęp do Regulaminu zamieszczonego w Serwisie w każdym czasie oraz możliwość jego pobrania i zapisania na wybranym przez siebie nośniku.
- Informacje zawarte w Serwisie odnoszące się do Produktów nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy stosownie do art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
- USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADCZONE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu usługi elektroniczne na rzecz Użytkowników, w szczególności związane z kontem Kupującego. Usługodawca informuje, że świadczona przez niego za pośrednictwem Serwisu usługa w zakresie dostępu do Konta jest nieodpłatna.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca są następujące:
- Dostęp do sieci Internet;
- Aktualna wersja przeglądarki internetowej;
- Posiadanie poczty elektronicznej.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami oraz poszanowania dóbr osobistych, praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
- Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającą na prowadzeniu konta Usługobiorcy uważa się za zawartą w momencie dokonania rejestracji w Serwisie, na czas nieoznaczony.
- Usługobiorcy przysługuje prawo rezygnacji (usunięcia) z konta w dowolnym momencie, bez wskazywania przyczyny, wysyłając treść żądania na adres poczty elektronicznej Usługodawcy sklep@for-med.pl lub pod adres do korespondencji.
- Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący działania Serwisu:
- Usługodawca podejmuje niezbędne działania w celu zapewnienia poprawnego działania Serwisu, mając za podstawę aktualną wiedze techniczną. W przypadku wystąpienia zakłóceń w działaniu Serwisu Usługodawca zobowiązuje się je usunąć w rozsądnym terminie, o ile to możliwe nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
- Usługobiorca zobowiązany jest powiadomić niezwłocznie Usługodawcę o wykrytych nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Serwisu.
- Reklamacje w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz z innymi nieprawidłowościami związanymi z działalnością Serwisu można zgłaszać pisemnie wysyłając treść reklamacji na adres poczty elektronicznej sklep@for-med.pl lub pod adres (adres Usługodawcy wskazany powyżej).
- PROCEDURA ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- W celu zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Serwisu należy wejść na stronę Serwisu oraz dokonać wyboru Produktów zaprezentowanych w ofercie Sklepu internetowego, a następnie dodać je do wirtualnego koszyka zakupów.
- Produkty znajdujące się w koszyku do momentu naciśnięcia przycisku „zamawiam”, Kupujący ma możliwość modyfikować poprzez ich usuwanie z koszyka lub dodawanie nowych Produktów.
- W celu dokonania finalizacji zamówienia należy podać wszystkie niezbędne dane, w szczególności: wybranie metody płatności, sposobu dostawy, a następnie zostanie wyświetlone podsumowanie zamówienia.
- Do złożenia zamówienia konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu, podanie niezbędnych danych do realizacji zamówienia oraz naciśnięcie przycisku „złóż zamówienie”.
- Zamówienie uznaje się za złożone, a Umowę sprzedaży za zawartą z momentem wysłania przez Sprzedającego za pomocą Serwisu do Kupującego wiadomości e-mail z potwierdzeniem wszystkich istotnych elementów zamówienia.
V. OFERTA PRZEDSTAWIONA W SERWISIE
- Ceny produktów zaprezentowanych w Serwisie są cenami brutto (tzn. zawierają podatek VAT), wyrażonymi w złotych polskich (PLN).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do aktualizacji cen Produktów oferowanych w Serwisie.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ustalenia określonych limitów opakowań danego Produktu objętego jednym zamówieniem, jak również dziennego limitu zamówień przez jednego Kupującego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia w szczególności w razie braku dostępności Produktów, lub innych przeszkód utrudniających lub uniemożlwiających realizację zamówienia, o czym poinformuje Kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest do odbioru Produktu objętego Umową sprzedaży.
- DOSTAWA
- Dostawa Produktu zostanie zrealizowana za pośrednictwem wybranego przez Kupującego dostawcy usług kurierskich z listy udostępnionej w Serwisie.
- Sprzedaż Produktów zostaje ograniczona wyłącznie do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Produktów jest odpłatna oraz odbywa się na zasadach opisanych w Serwisie.
- Koszt dostawy Produktów zostanie automatycznie doliczony do ceny Produktów i zostanie Kupującemu wskazany podczas składania zamówienia.
- Sprzedawca udostępnia Kupującemu w szczególności następujące sposoby dostawy Produktu:
- Przesyłka kurierska;
- Przesyłka z obiorem paczkomacie;
- FORMY PŁATNOŚCI
- Kupujący ma możliwość zrealizowania płatności za zamówienie Produkty w następujący sposób, zachowaniem szczegółowych wskazań oraz instrukcji zawartych w Serwisie microsr.pl
- “Dostępne formy płatności:
- Karty płatnicze:
- *Visa
- *Visa Electron
- *Mastercard
- *Mastercard Electronic
- *Maestro”
- „Podmiotem świadczącycm obsługę płatności online jest Tpay”
- Płatność za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych. W przypadku wyboru przez Kupującego płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych, Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności najpóźniej w chwili złożenia zamówienia.
- REKLAMACJE PRODUKTÓW
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Produkty zgodne z opisem i wolne od wad.
- Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Kupującego zostały określone w Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.) w szczególności w art. 556-576.
- Wobec klientów będących Przedsiębiorcami Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność Produktu z Umową (rękojmia za brak zgodności Produktu z Umową zostaje wyłączona w przypadku Przedsiębiorców).
- Sprzedawca jest wolny od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie internetowym pochodzą z legalnego źródła i są oryginalne.
- Kupującemu przysługuje prawo złożenia reklamacji w przypadku niezgodności Produktu z umową w szczególności:
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie nadaje się do celu, o którym Sprzedawca poinformował Kupującego przy zawarciu Umowy;
- została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
- Reklamacja dla swej skuteczności powinna zawierać informacje dotyczące przedmiotu reklamacji w szczególności: dokładny opis rodzaju niezgodności, data wystąpienia, numer zamówienia oraz wskazanie rodzaju żądań.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji na zajęcie stanowiska w sprawie.
- Stanowisko Sprzedawcy dotyczące złożonej reklamacji może być przedstawione Kupującemu w formie wiadomości wysłanej na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej lub za pośrednictwem konta w Serwisie.
- Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres wskazany powyżej.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem:
- Dokonania przez konsumenta wyboru sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę;
- Wyrażenia zgody przez Sprzedawcę na poniesienie kosztów lub braku poinformowania konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Oświadczenie o woli odstąpienia od umowy należy przesłać za pomocą poczty elektronicznej sklep@for-med.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy (wskazany powyżej).
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na urzędowym formularzu, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór formularza został ponadto załączony do niniejszego regulaminu.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwo umowę uważa się za niezawartą.
- Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przez jego upływem.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- Których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- Których przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
- DANE OSOBOWE/ POLITYKA PRYWATNOŚCI/POLITYKA PLIKÓW COOKIES
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych w tym przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Serwisu.
- Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z plików cookies znajdują się w polityce cookies dostępnej na stronie internetowej Serwisu.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie informacje o tematyce zdrowotnej publikowane w Serwisie mają charakter informacyjny. Nie stanowią porady lekarskiej ani farmaceutycznej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w dniu składania zamówienia przez Kupującego. Sprzedawca poinformuje Kupującego o zmianie Regulaminu na 7 dni przed wejściem w życie nowego regulaminu w wiadomości przysłanej drogą elektroniczną.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.02.2024
Załącznik do Regulaminu Sklepu internetowego prowadzonego przez FOR – MED. sp. z o.o., prowadzonego pod adresem (www.microSR.pl)
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Pełna nazwa przedsiębiorcy Miejscowość, data
Adres siedziby przedsiębiorcy
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy zawartej w dniu …………………….na odległość*/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny.
Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.
Proszę o zwrot ceny towaru na konto*……… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*
………………………
Podpis konsumenta
* Niepotrzebne skreślić
Załącznik: dowód zakupu*/umowa* (zalecane)
)
POLITYKA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Sklepu internetowego prowadzonego przez FOR – MED sp. z o.o. (www.microsr.pl)
- INFORAMCJE PODSTAWOWE I ZASADY OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Polityka Ochrony Danych Osobowych (dalej: Polityka) wprowadza zasady wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm. – RODO).
- Administratorem danych osobowych użytkowników (dalej: Użytkownicy) portalu www.formedsr.pl (dalej: Serwis) jest FOR – MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: 04 – 351 Warszawa, ulica Osowska 85/2) (dalej: Administrator), REGON: 010782408, NIP: 5261008730, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000102388, dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej (e-mail) – sklep@for-med.pl.
- Polityka reguluje w szczególności kwestie przetwarzania danych osobowych uzyskiwanych przez Administratora od Użytkowników poprzez formularze dostępne w Serwisie oraz danych uzyskanych automatycznie za wiedzą Użytkownika (tzw. ciasteczek i logów serwera). Realizacja Polityki zapewnia zgodność przetwarzania danych przez Administratora z zasadami RODO, w szczególności:
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą;
- zbierane danych osobowych w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach oraz nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami (“ograniczenie celu”);
- przetwarzanie adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane (“minimalizacja danych”);
- przetwarzanie dane osobowych w sposób prawidłowy i w razie potrzeby uaktualnianie ich (“prawidłowość”);
- przechowywanie danych osobowych przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne (“ograniczenie przechowywania”).
- przetwarzanie w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem („integralność i poufność”).
- Dane są przetwarzane przez Administratora (w tym jego pracowników i współpracowników) zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, Polityką, innymi aktami wewnętrznymi obowiązującymi w FOR MED sp. z o.o. oraz umowami zawartymi przez Administratora.
- Administrator i każda osoba przetwarzająca dane osobowe z upoważnienia administratora są zobowiązani do przestrzegania Polityki, a w razie wątpliwości co do rozumienia Polityki albo wynikającego z Polityki sposobu postępowania, administrator lub osoba przetwarzająca za zgodą administratora skonsultują problem z inspektorem danych osobowych.
- Inspektorem danych osobowych w FOR-MED sp. z o.o. jest: Mateusz Kowalski
- Osobą wykonującą prawa lub obowiązki administratora w zakresie ochrony danych w ramach niniejszej Polityki jest Michał Janson – członek zarządu spółki FOR – MED sp. z o.o.
- Ilekroć w niniejszej Polityce użyte jest określenie dane lub dane osobowe – oznacza ono dane osobowe w rozumieniu RODO.
- Nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy, co najmniej na koniec każdego półrocza kalendarzowego, osoba wyznaczona przez Administratora sprawdza prawidłowość przetwarzania danych według zaproponowanej przez siebie i zaakceptowanej przez Administratora metody.
II. CELE, ZAKRES ORAZ PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Użytkowników, w ramach korzystania z Serwisu będą lub mogą być przetwarzane w celu:
- świadczenia usługi prowadzenia konta Użytkownika, w Serwisie oraz udostępnienia internetowego systemu zamawiania produktów za pośrednictwem Serwisu, oraz realizacji umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług elektronicznych. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych jest zawarta umowa, a więc art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz w zakresie danych osobowych dotyczących zdrowia – art. 9 ust. 2 lit h RODO;
- kontaktu w sprawie wykonania umowy sprzedaży, reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – co dla Administratora stanowi prawnie uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- prowadzenia ewidencji i dokumentacji księgowo-rachunkowej – podstawą prawną przetwarzania danych jest wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na spółce jako przedsiębiorcy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) w związku z brzmieniem przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych;
- przesyłania informacji marketingowych, na podany przez Użytkownika adres e-mail (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – prawnie usprawiedliwiony interes Administratora polegający na prowadzeniu działań marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług. Prowadzenie marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług w formie przesyłania wiadomości e-mail będzie możliwe, po uprzednim wyrażeniu przez Użytkownika zgody na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji marketingowej, każdej osobie, przysługuje prawo odwołania zgody w każdym czasie, poprzez możliwość złożenia takiego oświadczenia na adres poczty elektronicznej Administratora;
- przeprowadzania badania opinii Użytkownika o zakupionym produkcie w oparciu o konieczność realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w postaci dokonywania oceny oraz poprawy jakości naszych usług i produktów oferowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
- Podanie danych osobowych w przypadku realizacji umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług elektronicznych jest wymogiem umownym i koniecznym do jej zawarcia. Odmowa podania danych osobowych w tym przypadku uniemożliwia zawarcie lub realizację umowy. Podanie danych osobowych na potrzeby realizacji wysyłki informacji marketingowej jest dobrowolne, jednak odmowa podania danych osobowych uniemożliwia dopisanie Użytkownika do listy subskrybentów i tym samym uniemożliwia wysyłkę informacji marketingowych. Podanie danych osobowych w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie udzielonej zgody jest w pełni dobrowolne i uzależnione od wyrażenia zgody, brak podania danych uniemożliwia realizację celów opartych o zgodę.
III. CZAS I ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
- Dane osobowe przetwarzane będą przez okres:
- w przypadku realizacji umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług elektronicznych – przez okres trwania umowy, a po tym okresie, do czasu przedawnienia wzajemnych roszczeń wynikających z umowy;
- w przypadku kontaktu w sprawie wykonania umowy, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony praw w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa lub do czasu przedawnienia roszczeń;
- w przypadku prowadzenia ewidencji i dokumentacji księgowo-rachunkowej – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
- w przypadku wysyłki informacji marketingowej – przez okres trwania udzielonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, do czasu wycofania tej zgody lub do czasu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Użytkowników.
- w przypadku przetwarzania danych na potrzeby badania opinii Użytkownika przez okres niezbędny do ich realizacji, w tym analizy wyników.
- Dane zbędne są niezwłocznie usuwane. Po istotnej zmianie lub rozwiązaniu każdej umowy dotyczącej przetwarzania danych lub związanej z udostępnieniem danych administrator zweryfikuje zakres danych przeznaczonych do usunięcia albo zarchiwizowania.
IV. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH (ODBIORCY DANYCH)
- Odbiorcami danych osobowych będą:
- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Administratora, w tym wykorzystywane w celu obsługi Serwisu, a także inne podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Administratora i wyłącznie na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych;
- podmioty współpracujące przy obsłudze infolinii dostępnej dla Użytkowników;
- podmioty świadczące usługi dostawy produktów (m.in. firmy kurierskie);
- podmioty uczestniczące w procesie płatności on-line (operatorzy płatności);
- podmioty świadczące usługi w zakresie wysyłki SMS i email.
- Co do zasady dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej (poza Europejski Obszar Gospodarczy). W niektórych sytuacjach, ze względu na współpracę Administratora z dostawcami usług w ramach realizacji celów przetwarzania danych osobowych, może jednakże dojść do przekazania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, gdy to nastąpi, przekazanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy może nastąpić wyłącznie gdy spełnione zostaną warunki określone w Rozdziale V RODO, tj. m.in. (i) współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej; (ii) stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską; (iii) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy; (iv) inne zabezpieczenia spełniające odpowiedni stopień ochrony w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne.
V. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo:
- dostępu do swoich danych osobowych oraz uzyskania informacji na ich temat (art. 15 RODO);
- sprostowania (poprawienia) danych osobowych (art. 16 RODO);
- usunięcia danych osobowych – „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO);
- ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO);
- przenoszenia danych osobowych (art. 20 RODO);
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (art. 21 RODO), gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- cofnięcia zgody (jeśli zgoda stanowi podstawę prawną przetwarzania danych) – wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy osoba, której dane osobowe dotyczą stwierdzi, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące prawa skargi, dostępne są na stronie internetowej: https://uodo.gov.pl/pl/83/155.
- REJESTROWANIE DANYCH I CZYNNOŚCI PRZETWARZANIA
- FOR-MED sp. z o.o. jako procesor (podmiot przetwarzający dane na zlecenie innych podmiotów), zgodnie ze stosownymi umowami i art. 30 ust. 2 RODO prowadzi rejestr wszystkich kategorii czynności przetwarzania dokonywanych jako procesor w imieniu innego administratora (dalej: Rejestr), zawierający następujące informacje:
- wskazanie administratora danych w imieniu którego działa podmiot przetwarzający, wskazanie przedstawiciela administratora lub inspektora ochrony danych;
- wskazanie FOR-MED sp. z o.o. jako procesora (podmiotu przetwarzającego) wraz z danym kontaktowymi, wskazanie przedstawiciela procesora lub inspektora ochrony danych procesora;
- kategorie przetwarzań dokonywanych w imieniu banku jako administratora;
- ogólny opis technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa, o których mowa w art. 32 ust. 1 RODO.
- Rejestr ma formę elektroniczną.
- FOR-MED sp. z o.o. jako procesor (podmiot przetwarzający dane na zlecenie innych podmiotów), zgodnie ze stosownymi umowami i art. 30 ust. 2 RODO prowadzi rejestr wszystkich kategorii czynności przetwarzania dokonywanych jako procesor w imieniu innego administratora (dalej: Rejestr), zawierający następujące informacje:
- Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych
- Administrator zapewnia środki organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia ochrony danych.
- Dane osobowe powinny być przetwarzane w biurze – siedzibie Administratora, wyłącznie w pomieszczeniach, do których nie mają niekontrolowanego dostępu osoby nieupoważnione przez Administratora, chyba że dane te są przechowywane w taki sposób, że osoby postronne nie mają do nich dostępu (np. w formie elektronicznej na zabezpieczonych serwerach, w formie papierowej w zamykanych szafach).
- Dane osobowe nie mogą być pozostawiane bez nadzoru w taki sposób, że dostęp do nich może uzyskać osoba niepowołana. W szczególności przy przetwarzaniu danych obowiązuje zasada „czystego biurka” oraz „czystego ekranu” – w przestrzeni biurowej dane nie mogą być wizualnie dostępne dla nikogo, kto aktualnie nie pracuje na tych danych.
- Przetwarzanie i przechowywanie danych w formie elektronicznej dopuszczalne jest na przeznaczonych do tego serwerach i komputerach administrowanych przez administratora, z wyłączeniem prywatnych urządzeń i nośników pracowników lub współpracowników, bez wyraźnej zgody administratora.
- Administrator prowadzi w formie elektronicznej rejestr naruszeń ochrony danych, w którym opisuje: (i) okoliczności naruszenia ochrony danych; skutki naruszenia ochrony danych; (iii) podjęte działania zaradcze.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Polityka wchodzi w życie z dniem 01 grudnia 2023 r. i zastępuje poprzednie Polityki, inne dokumenty dotyczące uregulowanej Polityką materii, oraz procedury dotyczące danych.
- Polityka jest jawna a każda osoba przetwarzająca dane pisemnie poświadczy, że się z nią zapoznała. Poświadczenie ponawia się w razie zmiany Polityki.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Sklepu internetowego prowadzonego przez FOR – MED sp. z o.o. microSR.pl
- INFORMACJE PODSTAWOWE DOTYCZĄCE PLIKÓW COOKIES
- Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki testowe, zapisywane na urządzeniu końcowym korzystającego (dalej: Użytkownik) ze strony internetowej (dalej: Serwis).
- Niniejsza Polityka cookies (dalej: Polityka) Serwisu prowadzonego pod adresem (www.formedsr.pl), skierowana jest do jej Użytkowników tj. podmiotów odwiedzających Serwis i określa podstawowe zasady zbierania, przetwarzania, przechowywania i dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika korzystającego z Serwisu prowadzonego przez FOR – MED sp. z o.o.
- Obowiązki w zakresie instalowania oraz zbierania plików cookies zostały uregulowane w art. 173 oraz 174 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1648 z późn. zm.) (dalej: p.t.), stanowiącej implementację postanowień Dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (Dz. U. UE. L. z 2022 r. Nr 201, str. 37 z późn. zm.). Ponadto obowiązki związane z uzyskaniem zgody Użytkownika w przypadku przetwarzania danych osobowych w związku ze stosowaniem plików cookies (np. adres ID, adres IP), zostały uregulowane w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenia o danych osobowych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str.1 z późn.zm.).
- Administratorem cookies jest FOR – MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: 04 – 351 Warszawa, ulica Osowska 85/2) (dalej: Administrator), REGON: 010782408, NIP: 5261008730, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000102388, adres poczty elektronicznej (e-mail sklep@for-med.pl).
- RODZAJE PLIKÓW COOKIES
- Pliki cookies z uwzględnieniem czasu na jaki zostały zainstalowane:
- Pliki cookies stałe – tzw. Pliki trwałe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika w zależności od ich przeznaczenia. Powyższe oznacza, że pliki cookies będą przechowywane przez czas określony w ich parametrach oraz usuwane po 12 miesiącach.
- Pliki cookies sesyjne – tzw. Pliki tymczasowe, przechowywane do czasu opuszczenia Serwisu.
- Pliki cookies z uwzględnieniem celu ich wykorzystania:
- Niezbędne – rodzaj plików cookies niezbędny do funkcjonowania Serwisu. Wpływają na usprawnianie poruszania się po Serwisie. Do ich wykorzystywania Administrator ni potrzebuje zgody Użytkownika, a próba ich usunięcia może powodować nieprawidłowe działanie Serwisu.
- Opcjonalne – wykorzystywanie tych plików cookies uzależnione jest od zgody Użytkownika. Są to cookies:
- Analityczne/Statystyczne – umożliwiają Administratorowi określenie liczby wizyt w Serwisie oraz analizowanie zachowań Użytkowników korzystających z Serwisu poprzez obserwowanie ich aktywności. Wpływają na możliwość poprawy wydajności Serwisu.
- Funkcjonalne – służą utrwalaniu preferencji Użytkowników (np. język, zapisywanie elementów dodanych do koszyka, wybór procesu płatności i inne wybory dokonywane przez Użytkowników w Serwisie). Te pliki cookies usprawniają obsługę oraz zarządzanie Serwisem.
- Reklamowe – polegają na profilowaniu zainteresowań Użytkowników poszczególnymi pozycjami w celu dostosowania reklam do ich preferencji. Na ich podstawie Administrator buduje profil Użytkowników.
- PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU ZE STOSOWANIEM PLIKÓW COOKIES
- Podstawą przetwarzania danych osobowych uzyskanych w wyniku stosowania opcjonalnych plików cookies jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Stosownie do tego przepisu, przetwarzanie danych osobowych może się odbyć po uprzedniej, dobrowolnej, wyraźnej i konkretnej zgodzie Użytkownika.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych uzyskanych w wyniku stosowania niezbędnych plików cookies jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. niezbędność przetwarzania danych osobowych w celu wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem w szczególności dostarczenia usług i funkcjonalności Serwisu, z którego korzysta Użytkownik.
- W celu zasięgnięcia większej ilości informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności dostępną w Serwisie (www.formedsr.pl)
- ZARZĄDZANIE PLIKMI COOKIES
- Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zarządzać ustawieniami dotyczącymi plików cookies w szczególności poprzez uniemożliwienie automatycznej obsługi tych plików bądź wymuszenie każdorazowej informacji o zainstalowaniu takich plików. Informacji na temat zarządzania plikami cookies należy poszukiwać w ustawieniach na stronie przeglądarki internetowej z której Użytkownik korzysta.
- Użytkownik może usunąć wszelkie pliki cookies (być zapomnianym) zapisane na jego urządzeniu końcowym z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi na stronie internetowej z której korzysta.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Niniejsza Polityka wchodzi w życie z dniem 01 grudnia 2023 r. i zastępuje poprzednie Polityki.
- Polityka cookies jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby zmieniana.